MAREVOSZ-lét-jog-közbiztonságot MAREVOSZ- nemzeti ellenállás

"Ha a normálisak, a becsületesek feladják a szélmalomnak tűnő harcot, akkor kik maradnak?
A gazemberek.
MAREVOSZ

marevosz logó latin és rovás!

A 3.UTAS NEMZETI CIVILEK RENDSZERVÁLTÓ SAROKPONTJAI

elolvasható itt megnéz>>>
Címlap
Kezdeményezések/Hírek
MAREVOSZ:
(Rólunk, célok, kezdeményezések)

Történelmi alkotmány (Szent Korona eszmeiség, jogfytonosság)
EU és Globalizációs károkozások
Földvédelem
Otthonvédelem
Videók
Tulajdonosi tagozat
Archívum
Kapcsolat
írások
3. UTAS NEMZETI CIVILEK -- Brindza András rovata
Bóna Mária Ilona
Kőbányai Élő Közösség és Kanalas András
Dr. Drábik János videók
Tatár József
Vajta Dénes
multunk,hagyományunk Hagyományaink
Történelem
események
-DEMONSTRÁCIÓ AZ ÖNRENDELKEZÉSÉRT-2022 febr. 12. szombat 12 óra Oktogon 13 órától vonulás a Kossuth térre
-Országos összevont demonstráció! január 15én Bpen a kényszeroltások ellen.
-Meghívó január 4. 17 óra on line előadás a nemzetegysítésről
videók
- Tatár József és Bódis Csaba beszélgetése a jelen helyzetről(videó)
- Aktualításokról Bódis Csaba és Tatár József(videó)
- Tatár József és Bódis Csaba beszélgetése az aktuális helyzetről és a lehetőségeinkről. 2022 február 8.
- 2022. 02.12 NEMZETI CIVILEK EGY RÉSDZÉNEK ÚJABB TÜNTETÉSE A DEMOKRÁCIÁNAK HAZUDOTT POLITIKAI ÉS COVID DIKTATÚRA ELLEN, VALAMINT A VALÓDI RENDSZERVÁLTÁSÉRT!! Videókkal.
- Rendszerváltók egy részének a koviddiktatúra ellen.22.02.12
- Összefoglalás a rendszerváltók civilek január 15-i demonstrációról.(videó
- Drábik János szerint kezd kicsúszni az irányítás a háttérhatalom kezéből.(videó)
- Bóna Mária Ilona: Karácsonyi ünnepkőr népszokásai 5. rész: REGŐSÉNEK, REGÖLÉS

parnereink linkjei
Fejér Szövetség
Gazdatanácsok Szövetsége (Az eredeti)
Magyarok Világszövetsége
Krisztina hotel
Nemzeti hírháló

Wass Albert Emlékoldal
Koppány csoport
Otthonvédelmi tanács
Kutasi József blogja
Kimelt témák:

orosz-ukrán konflikus. covid19 , Rendszerváltás/Nemzegyűlés, Háttérhatalom,

legrisebb írások
- Király B. Izabella szerint a magyarságba még van nemzettudta,csak ezzel visszaélnek.
- Brindza András figyelmeztetése a 89es jogrendszert visszahozni szándékozóknak.
- A koszovói helyzet bármelyik percben fegyveres konfliktussá nőheti ki magát. Figyelmezet Tatát József.
- A Szent Korona tan alapjai (video)
- Tatár József: Propagandaháború
- Az Ukrán háború kapcsán Tatár József a civil áldozatokról ír.
- NYUGODJ BÉKÉBEN JÓSKA BARÁTOM-BAJTÁRSUNK (képek,+megemlékezés)! -MOLNÁR V. JÓZSEF, A MAGYARSÁG EGYIK LEGKIVÁLÓBBJA, élt 92 évet!
- Már a 48-as12 pontot is hamisítják

Még több friss hír: megnéz>>>


marevosz, célok, kezdeményezések
Alapelvek -A Szent Korona eszmeiség 5 alapelve megnéz>>>
A 3.UTAS NEMZETI CIVILEK RENDSZERVÁLTÓ SAROKPONTJAI elolvasható itt megnéz>>>
-A történelmi alkotmány(rövid összefoglaló) megnéz>>>
-A XXI. századi nemzeti radikalizmus alapjai megnéz>>>
A VÁLSÁGOKOZÓ PÉNZURALMI GLOBALIZMUS, VALAMINT AZ ÉLET ÚTJÁT TARTALMAZÓ 3. ÚT TÖMÖR MEGHATÁROZÁSA, + A KIÚT! email címünk: marevosz2006@
gmail.com

Csatlakozási lehetőségek a MAREVOSZHOZ: megnéz>>>
:
hírlevél,árpádsávos háttérrel
Iratkozzon fel átlag hetente küldött hírösszefoglaló szerű hírlevelünkre!

Küldjön levelet a marevosz2006@ gmail.hu címre hírlevelet kérek tárggyal vagy tartalommal!
Hírlevél

kiemelt téma árpádsávos háttérrel
covid19 ,
Rendszerváltás / Nemzegyűlés,
Háttérhatalom,

-1956 valamint további forradalmaink, és szabadságharcaink üzenete: SZABADSÁG:
-Rácz Sándor: Kiállítás '56 - Sanyi bátyánk tárlatvezetésével!(videó)
-Lipták Béla: 1956. október 23.
-Az 1956os lyukas zászló
-Dr. Hegedűs Loránt: 1956 üdvtörténeti jelentőségű esemény volt
-2006 - videó az események 10 évfordulójára (videó)
-Rendhagyó emlékezés 1956. október 23-ára
-Pongrátz Gergely:Mit akartunk 1956.-ban?(videó)

Még több friss anyagért tekintse meg regisztráció nélkül is megnézhető facebook oldalunk megnéz>>>


Oszd meg barátaddal is az oldalt!
Oldal olvasottsági számláló:
MAREVOSZ- Nemzeti ellenállás

Magyar Rendszerváltók Országos Szövetsége(MAREVOSZ) - Földvédelém archívum a rovat 2015. juniusa előtti hírei

Akié a föld, azé az ország

Tanka profeszor és a Gazdatanácsok 12 pontja arról hogy miért nem védi meg a magyar földet a földforgalmi törvény!

2014
Íme a Gazdatanácsok Szövetsége 12 pontja, ami a május 26.ka Földvédő demonstráción ismertetésre került!

Gazdatanácsok Szövetsége :

(Gazdagyűlésének egyhangú határozata, Izsák, 2013. június 8.)

12 pont arról, hogy miért nem védi meg a magyar földet a

avagy "milyen jogintézményeket hoz létre a földforgalmi törvénytervezet (Fftv) parlamenti jóváhagyása?"

1. Az Fftv – mivel egyetlen előírása sem visszamenő hatályú – fenntartja a mai torz birtokszerkezetet, megszilárdítja a nagybirtokrendszer nyomasztó túlsúlyát. Ez – a Világbank szakértőjének számítása szerint – az összes gazdaság 8 %-át kitevő nagyüzemekkel a hazai földalap 90 %-át uralja. A földtulajdonszerzés és a földhasználat új kiváltságai a nagyüzem cégtulajdonosait az eddig bérelt föld tulajdonához juttatják és lehetővé teszik az üzemi földterület további növelését.

.


2. mivel Az Fftv bevezeti a tagállami állampolgárok és az EU területén székhellyel rendelkező cégek tulajdonosainak a földtulajdonszerzését, azonos feltételekkel, mint amelyek a hazai gazdákra és a gazdálkodó szervezetekre irányadók. Az új alapítású uniós cég tulajdonosa itt külön kiváltságot élvez azzal, hogy míg a belföldi cégnél előírás a mezőgazdasági alaptevékenység legalább 3 évi gyakorlása, ez a követelmény az új uniós cégnél elesik, sőt, a cégvezető pályakezdő gazdálkodónak minősül, így nem kell teljesítenie az üzemvezetés szakmai és egyéb feltételeit sem.

3. mivel A megszerzett földtulajdonnál a földhasználat átengedési tilalmát az Fftv két jogcímen is feloldja a nagyüzemi integrátor javára. Ez nem áll fenn, ha a tulajdonos vagy a közeli hozzátartozó földtulajdonos a föld használatát mezőgazdasági termelőszervezetnek vagy vetőmagtermeléshez szükséges terület biztosítására engedi át. (13. § /2/)

4. mivel Az Fftv az állam szerzőképességét a részarány tulajdon térmértékénél jogfosztó módon korlátozza és ezzel útját állja, hogy a 2 millió ha részarány tulajdonú földre az állam élhessen az elővásárlási jogával. Ezzel elesik annak esélye, hogy e földalapot ne a nagybirtok vegye tulajdonába, hanem annak – legalább jelentős hányada – a közvagyont gyarapítsa. (16. § /7/)

5. mivel A bevett egyház és annak belső egyházi jogi személye korlátlan mértékben szerezhet földtulajdont, nem vonatkozik rá a földhasznosítási kötelezettség, a földhasználat átengedésének a tilalma és az sem, hogy a megszerzett földtulajdont 5 évig más célra nem használhatja. Mivel a földkivonás tilalma alól mentesítés reá is kiterjed, így az általa szerzett

földet kivonhatja a művelésből és annak tulajdonát vagy használatát bárki részére átengedheti lakóház építésére. (13. § /3/) Az egyház javára szóló leggyakoribb tulajdonszerzési jogcím, az ajándékozás a hatósági jóváhagyása alól is mentes. (33. § /1/ c/ pontja) E szerint, semmilyen közhatalmi beavatkozás és ellenőrzés nincs a – korlátlan mértékű – egyházi földtulajdonszerzés és a megszerzett földről való tulajdonosi rendelkezés, valamint a földhasznosítás felett, ide értve a termőföld akadálytalan ingatlanná alakítását is.

6. S mivel a magánjog lehetővé teszi, hogy a föld adásvételét az ügyletkötő felek fiktív ajándékozási szerződéssel leplezzék, így az új intézmény a joggal való visszaélés veszélyével jár. Ha – az egyház cégére mögött – a föld-spekulánsok korlátlan mértékű és szabadon értékesíthető (felhasználható) föld tulajdonához kívánják juttatni az erre nem jogosult földpiaci szereplőket, úgy e jogintézmény melegágya lehet a törvényt kijátszó és a közérdekbe ütköző jogügyleteknek.

7. mivel Az Fftv a földtulajdonszerzés mértékét a nagyüzem szükségletéhez igazítja, vagyis az általános mércével a nagybirtokrendszer birtokmaximumát alapozza meg. Ezzel – a mai joghoz és a korábbi tervezetéhez képest – óriási arányban növeli a nagyüzem megengedett mértékét, hiszen egyetlen magánszemély tőketulajdonos – cégalapítás nélkül is – saját személyében jogosult 1200 ha föld birtoklására. (Ebből 300 ha a tulajdon és 900 ha a földhasználat lehet.) Az állattartó telep üzemeltetője és a vetőmag előállító 1800 ha földet birtokolhat, amit a kényszerhasznosításba vett földhasználat tovább növelhet. Az utóbbi jogosultak zöme külföldi tőketulajdonos.

8. mivel Miközben az Fftv – a birtokmaximum kiváltságaival – a közérdek sérelmére kiszolgálja a nagyüzem földigényét, mentesíti őt a minimális foglalkoztatási kötelezettsége alól. Ez cinikus beismerése annak, hogy a jog és a gazdasági szabályozók csak a tőkeérdeket érvényesítik. Ezzel az Fftv a társadalomnak azt üzeni, hogy a nagybirtok urainak csak jogai vannak a mezőgazdaság erőforrásainak az elsajátítására, viszont sem kötelességük, sem felelősségük nincs az ágazat eltartó képességének fenntartásában és a vidék életminőségének javításában.

9. mivel Az Fftv az elővásárlási és az elő-haszonbérleti jogok rangsorát azzal a rendeltetéssel határozza meg, hogy – az összes szántó 69 %-át – haszonbérletben művelő nagyüzemi cégek tulajdonszerzését, illetve földhaszonbérletét biztosítsa. Ezzel kizárja a helyi gazdák földhöz jutási esélyét, mert nekik már csak az a föld juthat, ami a nagyüzemnek nem kell. E mellett, az elő – haszonbérlet rangsoránál az Fftv a földhasználati jogosultság megszerzésének megengedett mértékére jogsértő kivételt tesz a mezőgazdasági termelőszervezet javára. Ez 1800 ha földet szerezhet, ha legalább 1 éve tagjának vagy részvényesének a tulajdonában álló földet használ. (40. § /1/) Az Fftv végleges normaszövegének – a zárószavazás előtt, kormánypárti indítványra történt – kiegészítésével néhány további intézmény is erősíti a nagyüzemi integrátor földhasználati kiváltságait. Így nem gyakorolható előhaszonbérleti jog a nagyüzem (mezőgazdasági termelőszervezet) terhére, ha a használatot a tagja, részvényese, ezek közeli hozzátartozója, vagy legalább 3 éve foglalkoztatott alkalmazottja kívánja a cégnek átadni. (45. § /1/ c.) Ugyanennél az alanyi körnél a földhasználati szerződés nem szorul hatósági jóváhagyásra, ha az a nagyüzem javára szól. (56. § /1/ e.) Végül, a nagyüzemi birtokmaximum 1800 hektárig túlléphető annak a földnek a használatával, ami a cég legalább 1 éve foglalkoztatott tagjának a tulajdona. (40. § /2/)

10. mivel A kényszerhasznosítás bevezetése a nagyüzemek földalapját folyamatos és ingyenes földjuttatással növelheti. Ezt lehetővé teszi az, hogy a hatóság mérlegelés alapján jelölje ki a "kényszerhasznosító" személyt vagy céget. Nem tartozik számot adni róla, hogy kinek és mennyi földet juttat ezen a címen. A helyi földbizottságnak semmilyen beleszólása nem lehet a kényszerhasznosításba, arról még tudomást sem szerezhet, mivel csak a földtulajdon átruházása esetén ad az Fftv számára – nem döntési, hanem – véleményezési jogot. A nagyüzem ilyen címen művelt földje nem számít be a birtokmaximumba, ezzel az 1800 ha felső hatát is túllépheti. Másfelől, ez ingyenes földhasználati jogcím – még csak haszonbért sem kell fizetnie a földtulajdonos részére, gazdálkodásáról csak elszámolnia kell a hatósággal.

11. mivel Az Fftv a helyi földbizottságban nem biztosít arányos képviseletet a helyi gazdáknak, mert ide tartoznak a földművesnek minősített bel – és külföldi agrárcégek tulajdonosai, továbbá "más természetes és jogi személyek" is. E miatt a gazdatanácsnak (a valós helyi gazdák önszerveződésének) ezen az ál-"közösségen" belül nincs önálló képviselete, érdekérvényesítő lehetősége és döntési súlya. A földbizottság hatásköre arra szűkül, hogy a "földtulajdon forgalmát" a nevesített "feladatainak a gyakorlásával befolyásolja". Vagyis, az Fftv kizárja, hogy akár véleményt is nyilváníthasson a földhasználatról szóló döntésekben, másrészt a hatósági döntés "befolyásolása" távol áll az érdemi beavatkozástól és a vétójogtól. E miatt a gazdatársadalom érdemben nem szólhat bele a helyi földkészletnek a terhére megvalósuló tőkés elsajátításába.

12. mivel Az Fftv lemond arról, hogy az érvénytelen "zsebszerződéseket" – amelyekkel külföldiek jogellenesen már közel egy millió ha föld birtokához jutottak – a magánjog eszköztárával orvosolja és meggátolja azok telekkönyvi bejegyzését, a földtulajdonszerzést. Az Fftv erre irányadó érvénytelenségi szabálya (57. § /3/) ugyanis csak a 2014. V. 1. után kötött szerződésekre terjedhet ki, tehát nem szankcionálhatja a termőföldről szóló 1994: LV. tv. hatályba lépésétől, 1994. VII. 27-től kötött ilyen jogellenes földügyleteket. A büntetőjogi szankció, pedig, eleve alkalmatlan arra, hogy feltárja a zsebszerződéseket és alkalmazza rájuk a semmisség jogkövetkezményeit.

(Elfogadta és közzétette tömörített és teljes terjedelemben is prof. Tanka Endre: "Milyen jogintézményeket hoz létre a földforgalmi törvénytervezet (Fftv) parlamenti jóváhagyása?" című tanulmánya alapján a Gazdatanácsok Szövetsége Izsáki Gazdagűlése, majd a módosító beterjesztések miatt Tanka Endre javaslata alapján a titkárság kiegészítette a 9. pont második bekezdésével 2013.06.10-én. Dr. Boór Ferenc, titkár, sk.)

A dokumentum megtalálható itt: megnéz>>>
feltöltve: 2014. 05. 30

Földvédelem

8 1 2