MAREVOSZ-lét-jog-közbiztonságot MAREVOSZ- nemzeti ellenállás

"Ha a normálisak, a becsületesek feladják a szélmalomnak tűnő harcot, akkor kik maradnak?
A gazemberek.
MAREVOSZ

marevosz logó latin és rovás!

A 3.UTAS NEMZETI CIVILEK RENDSZERVÁLTÓ SAROKPONTJAI

elolvasható itt megnéz>>>
Címlap
Kezdeményezések/Hírek
MAREVOSZ:
(Rólunk, célok, kezdeményezések)

Történelmi alkotmány (Szent Korona eszmeiség, jogfytonosság)
EU és Globalizációs károkozások
Földvédelem
Otthonvédelem
Videók
Tulajdonosi tagozat
Archívum
Kapcsolat
írások
3. UTAS NEMZETI CIVILEK -- Brindza András rovata
Bóna Mária Ilona
Kőbányai Élő Közösség és Kanalas András
Dr. Drábik János videók
Tatár József
Vajta Dénes
multunk,hagyományunk Hagyományaink
Történelem
események
-DEMONSTRÁCIÓ AZ ÖNRENDELKEZÉSÉRT-2022 febr. 12. szombat 12 óra Oktogon 13 órától vonulás a Kossuth térre
-Országos összevont demonstráció! január 15én Bpen a kényszeroltások ellen.
-Meghívó január 4. 17 óra on line előadás a nemzetegysítésről
videók
- Tatár József és Bódis Csaba beszélgetése a jelen helyzetről(videó)
- Aktualításokról Bódis Csaba és Tatár József(videó)
- Tatár József és Bódis Csaba beszélgetése az aktuális helyzetről és a lehetőségeinkről. 2022 február 8.
- 2022. 02.12 NEMZETI CIVILEK EGY RÉSDZÉNEK ÚJABB TÜNTETÉSE A DEMOKRÁCIÁNAK HAZUDOTT POLITIKAI ÉS COVID DIKTATÚRA ELLEN, VALAMINT A VALÓDI RENDSZERVÁLTÁSÉRT!! Videókkal.
- Rendszerváltók egy részének a koviddiktatúra ellen.22.02.12
- Összefoglalás a rendszerváltók civilek január 15-i demonstrációról.(videó
- Drábik János szerint kezd kicsúszni az irányítás a háttérhatalom kezéből.(videó)
- Bóna Mária Ilona: Karácsonyi ünnepkőr népszokásai 5. rész: REGŐSÉNEK, REGÖLÉS

parnereink linkjei
Fejér Szövetség
Gazdatanácsok Szövetsége (Az eredeti)
Magyarok Világszövetsége
Krisztina hotel
Nemzeti hírháló

Wass Albert Emlékoldal
Koppány csoport
Otthonvédelmi tanács
Kutasi József blogja
Kimelt témák:

orosz-ukrán konflikus. covid19 , Rendszerváltás/Nemzegyűlés, Háttérhatalom,

legrisebb írások
- Király B. Izabella szerint a magyarságba még van nemzettudta,csak ezzel visszaélnek.
- Brindza András figyelmeztetése a 89es jogrendszert visszahozni szándékozóknak.
- A koszovói helyzet bármelyik percben fegyveres konfliktussá nőheti ki magát. Figyelmezet Tatát József.
- A Szent Korona tan alapjai (video)
- Tatár József: Propagandaháború
- Az Ukrán háború kapcsán Tatár József a civil áldozatokról ír.
- NYUGODJ BÉKÉBEN JÓSKA BARÁTOM-BAJTÁRSUNK (képek,+megemlékezés)! -MOLNÁR V. JÓZSEF, A MAGYARSÁG EGYIK LEGKIVÁLÓBBJA, élt 92 évet!
- Már a 48-as12 pontot is hamisítják

Még több friss hír: megnéz>>>


marevosz, célok, kezdeményezések
Alapelvek -A Szent Korona eszmeiség 5 alapelve megnéz>>>
A 3.UTAS NEMZETI CIVILEK RENDSZERVÁLTÓ SAROKPONTJAI elolvasható itt megnéz>>>
-A történelmi alkotmány(rövid összefoglaló) megnéz>>>
-A XXI. századi nemzeti radikalizmus alapjai megnéz>>>
A VÁLSÁGOKOZÓ PÉNZURALMI GLOBALIZMUS, VALAMINT AZ ÉLET ÚTJÁT TARTALMAZÓ 3. ÚT TÖMÖR MEGHATÁROZÁSA, + A KIÚT! email címünk: marevosz2006@
gmail.com

Csatlakozási lehetőségek a MAREVOSZHOZ: megnéz>>>
:
hírlevél,árpádsávos háttérrel
Iratkozzon fel átlag hetente küldött hírösszefoglaló szerű hírlevelünkre!

Küldjön levelet a marevosz2006@ gmail.hu címre hírlevelet kérek tárggyal vagy tartalommal!
Hírlevél

kiemelt téma árpádsávos háttérrel
covid19 ,
Rendszerváltás / Nemzegyűlés,
Háttérhatalom,

-1956 valamint további forradalmaink, és szabadságharcaink üzenete: SZABADSÁG:
-Rácz Sándor: Kiállítás '56 - Sanyi bátyánk tárlatvezetésével!(videó)
-Lipták Béla: 1956. október 23.
-Az 1956os lyukas zászló
-Dr. Hegedűs Loránt: 1956 üdvtörténeti jelentőségű esemény volt
-2006 - videó az események 10 évfordulójára (videó)
-Rendhagyó emlékezés 1956. október 23-ára
-Pongrátz Gergely:Mit akartunk 1956.-ban?(videó)

Még több friss anyagért tekintse meg regisztráció nélkül is megnézhető facebook oldalunk megnéz>>>


Oszd meg barátaddal is az oldalt!
Oldal olvasottsági számláló:
MAREVOSZ-lét-jog-közbiztonságot

Magyar Rendszerváltók Országos Szövetsége(MAREVOSZ) - Otthonvédelem összes

Tatár József: A kilakoltatási moratórium meghosszabbításának margójára

2014
Több mint két évvel ezelőtt, – amikor néhányan a devizahitelesek melletti határozott (sokaknak túl határozott) utcai fellépés mellett döntöttünk, – ezzel a mondattal kezdtük: “Követeljük a kilakoltatások és a jogtalan végrehajtások azonnali leállítását!”

A követelés egyik fele most időlegesen megvalósulni látszik, – a Fidesz frakcióvezetője bejelentette: az új parlament első döntése a kilakoltatási moratórium meghosszabbítása lehet - de a jogtalan árverések és a végrehajtások tovább folytatódnak. A kilakoltatási moratórium – devizahitelesekre vonatkozó – korlátlan meghosszabbítására amúgy azért kerülhet sor, mert egyrészt – nem úgy mint tavaly – a bankok nem vétóztak, másrészt az elmúlt év bírósági állásfoglalásai is jócskán nyomtak a latban..


Az út elején járunk, ne legyünk elégedetlenek, a moratórium meghosszabbításával sok száz devizahiteles családot – hozzávetőleg egy évig – nem fenyeget a kilakoltatás. Aki időt nyer, életet nyer, és megnyert időt további hatékony lépések kidolgozására kell fordítanunk.

Nézzük a kormány és a Bankszövetség által tervezett menetrendet:

Kormánytervek: A devizahitelesekre vonatkozó kilakoltatási moratórium egészen addig tart, amíg a végleges mentőcsomagról döntés nem születik. Erre azonban csak ősszel kerülhet sor. Ezután kerül napirendre a magáncsőd intézményének kérdése, ami sokak várakozásával ellentétben nem adósmentő csodafegyver, hanem kisebb családi adósságok kigazdálkodásához kínál bizonyos fajta segítséget.

Bankszövetség álláspontja: Ha a Kúria úgy dönt, hogy tisztességtelen az árfolyamrés alkalmazása, akkor a jegybanki középárfolyam feletti összeget kellene visszatéríteni a devizaadósoknak. Hozzáteszik, hogy a kilakoltatási moratórium csak elodázza a problémát: rombolja a fizetési morált, és nem járul hozzá a bankrendszerben a normális ügymenet helyreállításához.
Így folytatják: Követelik a bankadó “normális mértékre” való csökkentését, tekintettel arra, hogy emiatt korlátozódik a magyar bankok hitelezőképessége, a likviditásimport megszűnt, ezért “végzetes hiba lenne a politika részéről” “erején felül” terhelni a bankszektort, hiszen ez mind a 10 millió állampolgárnak rossz lenne. Végül ezzel fejezik be: Bár a kormánynak az alkotmánybíróság lehetőséget adott, hogy a devizahiteles szerződéseket utólag, törvényhozással módosítsa de minden érintett fél érdekét szem előtt kell tartani, vagyis, ha a törvénykezés és a jogalkotás nem harmonizál az elképzeléseikkel, el lesz zárva a pénzcsap.

És mit szólnak ehhez a devizahitelesek?

A kilakoltatási moratóriumot hasonló indokok alapján már évekkel ezelőtt be kellett volna vezetni, és ezzel megakadályozni az önhibájukon kívül ellehetetlenült családok szétszakítását, reménytelenségbe taszítását. Ha történetesen a devizahiteles szerződések felülvizsgálatával, semmisségi ítéletek tízezrei születnek a bíróságokon, akkor a jogállami játékszabályok szerint az államvezetésnek ehhez kell igazodni, nem pedig a pénzügyi érdekcsoportok kívánalmaihoz. A bankok szerint választanunk kellene: vagy hathatós közreműködésükre egy elmélyülő válságban veszítjük el a vagyonunkat, vagy a jogszerűtlen szerződések miatt válunk földönfutókká.
Ha a érvényesül az igazság, és ez a bankoknak több ezer milliárdos – hogy is mondták – “bevételkiesést” jelent, akkor érdemes szem előtt tartani, hogy a pénzintézetek attól a több ezer milliárdtól esnek el, amelyet jogszerűtlenül akarnak beszedni áldozataiktól. Ez nem bevételkiesés, hanem rablási kísérlet meghiúsulása, és kötve hiszem, hogy ez önmagában olyan általános bankcsődhöz vezetne, ami magával rántja a teljes magyar gazdaságot.
Ezen a szinten már az állami felelősség vetődik fel. Már nem sokáig lehet a gazdasági krízist jogellenes lépések legalizálásával és bűnözők által kizsarolt állami támogatásával féken tartani. Ha valami, ez biztosan társadalmi válságot okoz, annak pedig a következményei beláthatatlanok, és a legenyhébb eset, ha tudatosan nem fizetnek az adósok.
Ha már itt tartunk: A fizetési morált nem a kilakoltatási moratórium hanem a megalapozott igazságérzet, és a jogállamiságba vetett hit rombolja, és még örülhetnek a felelősök, hogy ez a lázadás Európai mércével igen csendesen zajlik. Azt pedig, hogy a bankrendszer “normális ügymenete” helyre legyen állítva, teljesen másként gondoljuk. A számunkra jól működő bankrendszer létrejötte azon múlik, hogy a válságért felelős bankok és politikusok mikor lesznek számon kérve, mikor számolnak el tételesen az adósok és az állam felé, és a személyi felelősök mikor nyerik el méltó büntetésüket. Ezt követően talán helyreállhat a bankok tényleg normális ügymenete, és biztos vagyok benne, hogy a fizetési morál is javulna. Mindez persze feltételes módban, hiszen a devizahiteleseknek és a banki károsultaknak érdekeik érvényesítéséhez még jó ideig szembe kell menni a kőkemény pénzügyi lobbival, a bankokkal, és azzal a kormánnyal, amely csak akkor tesz érdemi lépéseket, ha magára nézve veszélyt szimatol, majd annak segít be, aki megerősíti politikai pozícióit. Most még a bankok állnak jobban, mert devizahitelesek kifosztásából keletkezett óriási nyereségből az államnak adóznak, közösen szorítják tehát a prést, és intézményes változás csak akkor várható, ha 1., a devizahitelesek tömegei ilyen vagy olyan okból nem tudnak fizetni, 2., ha a bank már nem tudja áthárítja a terhet a még fizető adósokra, vagy végső esetben 3., az államra bankkonszolidáció címen. Ha egyik sem jön össze, akkor állnak elő olyan típusú felvilágosításnak álcázott zsarolással mint amit most hallunk tőlük.

A Bankszövetség vezetőinek nyilatkozataiból is látszik, hogy az államot mindössze olyan eszköznek tekintik, amelytől gazdasági érdekeiknek kedvező törvényeket, jogszabályokat rendelhetnek, ha nem megy gördülékenyen az “ügyintézés” fenyegetéssel vagy zsarolással akkor is keresztül lehet verni az elképzelést.

Elértünk ahhoz a ponthoz, hogy beszélnünk kell a társadalmi nyomásgyakorlásról, ami Magyarországon nincs divatban, de Európa más államaiban hasonló helyzetben százezres – nem éppen zászlólengetős – tüntetések rendezik át a politikai térképet.
Mi pedig csak várunk. Kormányzati döntésre várunk talán? Tegyük egy pillanatra félre politikai nézeteinket és legyünk realisták, mert a baj közvetve, vagy közvetlenül mindenkit érint. Lefutott egy bő évtized a jelzáloghitelezés bevezetése óta, és ez alatt a felvett hitelek részletei, a tőketartozások önálló életre keltek. A terhek nemhogy csökkentek, hanem megduplázódtak, megháromszorozódtak. A bankok hatalma óriási, de Ők is csak azt teszik, amit állami szinten engednek nekik. Minél gyengébb, társadalmi szinten minél elutasítottabb egy politikai rendszer – tudatosan nem kormányt mondtam – annak szereplői annál inkább rá vannak szorulva külső politikai vagy gazdasági támogatásra. A mára kialakult helyzet igazi felelőse tehát nem a bank, hanem a teljes politikai elit, aki az elmúlt 25 kudarcával a tarsolyában mára elveszítette az emberek bizalmát, és hatalma megőrzése érdekében kénytelen gazdasági érdekcsoportok, külföldi politikai érdekek játékszabályai szerint eljárni. Leginkább az a kormányzat felelős, akitől a legnagyobb változást várták, és akinek erre a legnagyobb felhatalmazása is megvolt, hogy százezrek sorsát megnyugtatóan rendezze. Ezzel szemben négy év alatt időhúzással, részmegoldásokkal, álintézkedésekkel elodázták az átfogó megoldást, megsegítve a bankokat és cserbenhagyva milliónyi magyar állampolgárt.

De magunkról se dobjuk le a felelősséget, mert minden hatalom eredője a nép, dönt, választ, lázad, és rendezi ha rendezni kell közös dolgait. Ez mi most alaposan elhanyagoljuk. Várunk az Alkotmánybíróságra és a Kúriára? Mindkét hivatal az állami intézményrendszer része, és ezzel mindent elmondtam. Várunk az Európai Bíróságra? Egy per 5 évig húzódik, és siker esetén még közel egy év itthon a jogszabály beágyazása.

A várakozással saját sorsunkat pecsételjük meg, és valljuk be, a nagy többség az érdemi cselekvés helyett leginkább egy kegyelmet hirdető ítéletre vár, de hogy kitől, talán maga sem tudja. Európától? A bíróságoktól? A kormánytól? A bankoktól? Egyre megy, mert aki nem tud kellő megalapozottsággal, kellő eréllyel kiállni érdekeiért, az elbukik, azokkal nem foglalkozik sem a kormány, sem a bíróság, legkevésbé Európa.

És most térjünk vissza az elejére: ha nem állunk ki az életösztön jogán egységesen és határozottan az érdekeinkért, akkor a következő intézkedések várhatóak “mentőcsomagként”: A jegybanki középárfolyam feletti összeget visszatérítik a devizaadósoknak, a kilakoltatási moratóriumot feloldják, a szerződések életben maradnak és lehet tovább fizetni évekig, vagyis visszaáll a bankrendszerben a “normális ügymenet”. Új családtagként befogadhatunk egy családi csődbiztost, aki majd gazdálkodik a pénzünkkel helyettünk, és így az évekig kitartó uzsorát pontosan és megbízhatóan tovább tudjuk fizetni.

Befejezésképen: A megoldás kulcsa annak a milliónyi elszegényedett érintettnek a kezében van, aki évek óta 50 befolyásosnak gondolt ember véleményére és intézkedéseire vár. A kulcsszó: Érdekérvényesítés. A végére egy Széchenyi-idézet következzék a 1832-es Stadiumból:

„A nemzet nagysága, boldogsága mindig csak magában a nemzetben rejtezik.” „Népek kormányaikkal való diszharmóniáját harmóniába hozni mindig nehéz, még akkor is, ha a vezetők és a vezetettek – amennyire lehet – világosan látnak. Ha azonban a népek rövidlátással vannak megverve, a hatalmon lévők pedig egyenesen vakok, akkor a harmónia megteremtése némiképp bizony meghaladja az emberi erőt, s ilyenkor dönt a véletlen, a világszellem, a magasabb fény, a fátum, az Isten.”

Tatár J. 2014. 05. 10
forrás: /tatarjozsef.bloglap.hu/
feltöltve: 2014. 05.12

8 1 2